Orașul zăpezii, Bucureștiul la final de lopată și pluguri

Iarna lui 2013… sau mai bine zis a lui 2013 spre 2014 a acoperit Bucureștiul din cap până în picioare. Străduțe, șosele, bulevarde, mașini, bicicliști, taximetriști, vânzători ambulanți și câini ai străzii, toți au fost surprinși de cantitatea de zăpadă care a îmbrăcat capitala în haine albe. În astfel de situații Primăria Municipiului București(PMB) se pregătește, teoretic cu ceva timp înainte, cu materiale, utilaje sau toate cele necesare pentru a face față nămeților friguroși. Nu doar PMB-ul se apucă timpuriu de treabă ci și primăriile din fiecare sector, de la 1 la 6. Edilii au rolul de a coordona o campanie eficientă de întâmpinare a iernii. Cu toții am fost martori la cât de dificil a fost anotimpul rece pentru București.

zapada-2

În capitală iarna s-a așternut bine de tot, cu țurțuri, cu zăpadă și cu derdelușuri de toată frumusețea. Cât de bine s-au mișcat primăriile pentru a gestiona situațiile cu traficul, fie el rutier sau pietonal, am încercat să ne dăm seama urmărind în cifre, în declarații și în comandamente. La început de 2014 un comunicat de presă emis de Primăria Municipiului București anunța că în conformitate cu raportările operatorilor de salubrizare din toate sectoarele capitalei, 455 de utilaje erau pregătite de intervenție.

De asemenea, exista un total de materiale antiderapante categorisite în felul următor:

  • 20.621 de tone de clorură de sodiu
  • 4.673 de tone de alte materiale (clorură de calciu și eco-taw) și
  • 75 de tone de nisip.

Comunicatul era emis la data de 22.01.2014. Pe 25 ale lunii ianuarie zăpada deja lovise Bucureștiul, iar PMB iese cu un alt comunicat de presă. Anunță că „la ora 10:00 se aflau în teren 336 de utilaje și 1107 de operatori. În prezent, utilajele intervin prin pluguire și, acolo unde sunt semnalate poduri de gheață, se aplică material antiderapant. De asemenea, se intervine pe străzile laterale.“ În toată schema deszăpezirii prioritate la „scos nămeți“ au avut unitățile spitalicești, stațiile de salvare, unitățile de primiri urgențe, bulevardele mari, piețele importante din fiecare sector, șoselele importante și apoi străzile secundare. Șoferii au putut simți pe pielea lor cât de bună sau rea a fost circulația în oraș.

Pe final de ianuarie, primarul general al capitalei, Sorin Oprescu, iese cu o declarație transmisă pe țeava unui alt comunicat de presă. Data era 28.01.2014: „La ora 5:30 se aflau în teren 250 de utilaje de deszăpezire și 425 de operatori, dintre care aproape 100 de oameni voluntari. S-a acționat prin pluguire, acolo unde a fost cazul, și s-a cărat zăpada de pe arterele mari, dar și de pe străzile secundare. Intrările în București funcționează în toate punctele cardinale. Suntem pregătiți de două zile, de când s-au primit avertizările de ninsoare și sper ca ceea ce vedeți acum ‒ străzi la negru ‒ să poată fi și mâine dimineață. Începând cu ora 10:30, utilajele vor acționa în baterie, însoțite de Poliția Rutieră și Poliția Locală.“, a declarat primarul Sorin Oprescu.

zapada-1

Conform contractelor semnate cu fiecare primărie de sector în parte, operatorii de salubritate au avut obligația de a transmite către administrațiile locale numărul de utilaje și de operatori cu care au intervenit. Primăria Municipiului București susține că între 25 și 31 ianuarie au fost ridicați în total 71.490 de metri cubi de zăpadă de pe arterele de circulație ale Bucureștiului. Cu toate acestea, anvergura din jurul mobilizării create cu ocazia înzăpezirii orașului nu prea a fost eficientă. În perioada de grație a ninsorilor din București, preț de mai multe zile, trotuarele din capitală au căzut pradă zăpezii și au rămas blocate o bună bucată de vreme. Pe deasupra, unele stații ale mijloacelor de transport în comun erau sufocate de cantitatea de omăt care încă nu fusese ridicată în totalitate. Astfel, circulația, în speță intrarea și ieșirea mijloacelor de transport în comun în alveolele special create, a fost defectuoasă. Călătorii au resimțit aceste neajunsuri administrative, fiind greu pentru aceștia să ajungă la autobuze, tramvaie sau troleibuze prin maldărele de zăpadă care existau în stații.

Foto: Mihaela Butacu și Teodor Pricop

Intervenție cu utilaje și operatori în data de 26.01.2014:

utilaje operatori
Sectorul 1 72 246
Sectorul 2 82 40
Sectorul 3 57 24
Sectorul 4 51 36
Sectorul 5 34 70
Sectorul 6 51 43

Intervenție cu utilaje și operatori în data de 27.01.2014:

utilaje operatori
Sectorul 1 128 282
Sectorul 2 60 62
Sectorul 3 36 30
Sectorul 4 29 42
Sectorul 5 33 70
Sectorul 6 41 40

Intervenție cu utilaje și operatori în data de 29.01.2014:

utilaje operatori
Sectorul 1 72 310
Sectorul 2 74 180
Sectorul 3 64 35
Sectorul 4 51 40
Sectorul 5 38 70
Sectorul 6 61 31

Adaugă un comentariu

Adresa de e-mail nu va fi publicată. (*) - câmpuri obligatorii

*

Vreau să primesc notificări prin e-mail când apar comentarii noi.
Dacă doriți să primiți notificări fără a scrie acum un comentariu, click aici.