Marți, 5 martie 2013, a avut loc la sediul ActiveWatch o conferință de presă referitoare la suspendarea de către Tribunalul București a Planului Urbanistic Zonal care stabilește traseul drumului expres spre autostrada A1. Au fost prezenți domnii Ovidiu Cordoneanu și Victor Rausse, membri ai Grupului de Oponență a Proiectului Drum Expres Penetrație Ciurel – A1, Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul, și Dumitru Dobrev, avocatul domnului Cordoneanu.
Proiectul demarat în urmă cu doi ani de Primăria Generală a Municipiului București, care vizează realizarea așa-numitei penetrații Splaiul Independenței – Ciurel – autostrada A1, este contestat de la bun început de cetățenii ce locuiesc în zona care va fi afectată de acesta. Construcția drumului expres a avut la bază o autorizație de construcție emisă în regim de urgență, care a fost anulată în instanță în august 2012. Autorizațiile în regim de urgență se emit în mod legal numai pentru situații de calamități naturale, a explicat avocatul Dumitru Dobrev.
Joi, 28 februarie, Tribunalul București a suspendat PUZ care stabilește traseul proiectatului drum expres, la cererea domnului Ovidiu Cordoneanu.
În cadrul conferinței de presă, cetățenii din Grupul de oponență au prezentat motivele pentru care se opun acestui proiect. În primul rând, traseul autostrăzii vizează direct proprietățile lor, iar acest lucru nu se va face pentru un beneficiu public evident. Domnul Victor Rausse a arătat că proiectul Penetrație Splai – A1 nu descarcă Bulevardul Iuliu Maniu și, deci, nu fluidizează traficul, așa cum susține primăria. În al doilea rând, ca o chestiune de interes public general, drumul expres urmează să treacă la o distanță foarte mică de Uzina de Apă Roșu, care alimentează cu apă potabilă Bucureștiul, existând un risc major de poluare cu smog, iar în al treilea rând, proiectul va fi unul foarte costisitor, deoarece primăria nu are banii necesari pentru el și se va împrumuta de pe piața bancară pentru realizarea acestuia.
Domnul Victor Rausse a prezentat variantele alternative de traseu pe care Grupul de Oponență le-a propus Primăriei București, fără ca acestea să fi fost luate în considerare: străpungere Strada Preciziei, strada Liniei și Bulevardul Timișoara, variante mai ieftine și mai eficiente de descongestionare a traficului din zonă. Afirmațiile cetățenilor sunt susținute și de singurul studiu de trafic făcut vreodată pentru acest proiect, realizat de o companie japoneză în anul 2000, care apreciază ca nerecomandabil exact traseul pe care dorește Primăria București să-l urmeze drumul expres. Cetățenii acuză interese imobiliare în zonă, deoarece PUZ-ul prevede, pe marginea acestui drum expres, construirea de clădiri de 14 etaje.
În final, dl Nicușor Dan a salutat înființarea Grupului de Oponență, apreciind că este absurd și regretabil că, în loc ca Primăria să îmbunătățească viața cetățenilor și să vină în întâmpinarea nevoilor lor, dimpotrivă, cetățenii sunt nevoiți să se organizeze pentru a combate primăria.
Un comentariu