Astăzi, 10 octombrie, 2014, românii comemorează un secol de la moartea regelui Carol I al României (1839 – 1914). Domnia sa a însemnat pentru București și pentru țară începuturile României moderne.
- 1866: adoptarea primei Constituții a României
- 1869: inaugurarea oficială a liniei de cale ferată București-Giurgiu, respectiv a primei gări a Bucureștilor – Gara Filaret
- 1871: inaugurarea Uzinei de gaz aerian de la Filaret
- 1872: înființarea Gării de Nord din București (numită, până în anul 1888, „Gara Târgoviștii“). Începerea activității Atelierelor Căilor Ferate din București
- 1872: deschiderea liniei ferate Roman-Galați-Ploiești-București-Pitești
- 1872: introducerea tramvaiului cu cai
- 1875: înființarea Fabricii de ulei vegetal din București
- 1876: înființarea, la București, a „Societății Naționale de Cruce Roșie a României“
- 1877: proclamarea independenței de stat a României
- 1880: deschiderea liniei ferate Ploiești-Predeal
- 1881: proclamarea României regat și a domnitorului Carol rege. Coroana regelui a fost confecționată din oțelul unui tun capturat la Plevna în 1877, iar cea a reginei Elisabeta a fost realizată din aur, ambele fiind lucrate la Arsenalul Armatei. Ceremonia de încoronare a avut loc în București.
- 1895: inaugurarea podului peste Dunăre de la Fetești-Cernavodă, proiectat de inginerul Anghel Saligny
- 1895: crearea flotei maritime a României; în 1897 exista o linie Brăila-Rotterdam, deservită de 5 cargouri românești de 3.500 tone.
- 1897: demararea construirii Palatului „Casei de Depuneri, Consemnațiuni și Economie” (C.E.C). Palatul este inaugurat în anul 1900
- 1906: promulgarea primei „Legi a Brevetelor de Invenție” și înființarea „Biroului Brevetelor”, denumit astăzi Oficiul de Stat pentru Invenții și Mărci. Anterior, în anul 1879, România a produs prima „Lege a mărcilor”.
- 1906: construirea a 40 de spitale rurale, dintre care unele sunt în funcțiune și astăzi
- 1908: înființarea „Observatorului Astronomic” cu planetariu („Observatorul Popular”)
- Fondarea mai multor universități și colegii naționale (licee), edificii importante din patrimoniul artistic al României, pe întreg cuprinsul țării, care există, iar unele încă funcționează și astăzi.
- De la 173 km în 1869, rețeaua feroviară a ajuns, în 1914, la 2.250 km. Extinderea de drumuri pavate: de la 1.800 km în 1870 la circa 24.800 km în jurul anului 1900. Ziarul Financiar a publicat în 2 septembrie 2013 o analiză comparativă din care reiese că într-un singur an, în România din timpul domniei lui Carol I se pietruiau tot atâția kilometri de drum câți kilometri de autostradă au fost finalizați din 1973 până în 2013.